۱۴۰۳ جمعه ۲۷ مهر
كاهش قبض برق يعني روشي براي صرفه جويي در هزينه هاي خانواده . براي انكه به سادگي و با چند ترفند راحت مبلغ قبض برق منزلتان را كم كنيد با ما همراه شويد

10راهكار براي كاهش هزينه قبض برق

كاهش قبض برق يعني روشي براي صرفه جويي در هزينه هاي خانواده . براي انكه به سادگي و با چند ترفند راحت مبلغ قبض برق منزلتان را كم كنيد با ما همراه شويد

 ترفندهايي براي كاهش قبض برق منزل

هر دوره با ديدن مبلغ بالاي هزينه برق با خود به اين فكر مي كنيد كه چطور و از چه راهي مي توانيد اين هزينه را كاهش دهيد. در اين بخش ما با ارائه نكات و ترفندهاي ساده و البته كم هزينه شما را براي كاهش هزينه برق مصرفي راهنمايي خواهيم كرد. 

كاهش قبض برق

10 راه براي كاهش قبض برق خانگي

1-مميزي انرژي دريافت كنيد

بسياري از شركت ها نرم افزاري براي ارائه مميزي انرژي را به صورت رايگان در اختيار مصرف كنندگان قرار مي دهند.مميزي انرژي به روشي گفته مي­شود كه طي آن با انجام سلسله اقداماتي مي­توان مقادير مصرف انواع حامل­هاي انرژي و موقعيت­هاي اين مصارف را در محل­هاي مصرف و به تفكيك مصرف كنندگان انرژي مشخص و معين نمود و در نهايت نيز با روش مقايسه­اي نسبت به شناسايي و ارزيابي وضعيت انرژي ساختمان پرداخت.

2- يك سويچ دايمو متر نصب كنيد:

كاهش قبض برق

نصب كردن سويچ دايمو متر

يكي از راه هاي كليدي براي صرفه جويي در مصرف برق و كاهش مبلغ پرداختي استفاده است دايمو متر است.شما با استفاده از آن مقدار نور لازم را دريافت خواهيد كرد و به طبع صرفه جويي خواهيد كرد. 

3- يخچال و فريزر خود را در حد استاندارد پر كنيد:

كاهش قبض برق

پر كردن يخچال و فريزر به حد استاندارد

آيا ميدانيد كه با پر كردن به اندازه فضاي يخچال و فريزر شما در هزينه ها صرفه جويي خواهيد كرد؟قرار گرفتن مواد غذايي در كنار يكديگر همانند يك عايق براي ذخيره انرژي عمل مي كند بدين وسيله يخچال و فريزر نياز به برق بيشتر در توليد سرما نخواهد داشت.

 4- پنكه سقفي نصب كنيد:

كاهش قبض برق

تاثير پنكه سقفي در كاهش قبض برق

پنكه هاي سقفي با حركت دوراني هوا كاررا براي كولر منزل شما ساده مي سازند و آنها براي توليد سرما فشار زيادي را تحمل نمي كنند.

5- خشك كن لباسشويي را كم كار كنيد:

كاهش قبض برق

از خشك كن لباسشويي كمتر استفاده كنيد

براي كاهش هزينه برق مصرفي بهتر است از روش هاي سنتي براي خشك كردن لباس ها استفاده كنيم.خشك كردن لباس ها در هواي آزاد مزيت هاي ديگر اين علاوه و كاهش هزينه برق دارد.

6- بارهاي فانتوم را از بين ببريد:

باور نكردنيست ولي 75 درصد است برق مصرفي در خانه زماني صرف مي شود كه وسايل برقي در حالت خاموش هستند.لوازمي مثل تلويزيون ،كامپيوتر و وسايل موجود در آشپزخانه داراي بارهاي فانتوم هستند.براي رفع اين مشكل و كاهش هزينه برق مصرفي در زماني كه وسيله برقي شما خاموش است بهترين كار كشيدن سيم دوشاخه ي انها از پريز برق است.

7- يك فن براي تهويه هواي خانه نصب كنيم:

به اين روش با به جركت درامدن هواي خانه درجه هوا كاهش يافته و نياز شما به استفاده از كولر كمتر خواهد بود.

8-در روزهاي گرم راه ورود نور خورشيد به خانه تان را ببنديد :

كاهش قبض برق

براي كاهش قبض برق اين كارها را انجام دهيد

يكي از ساده ترين راه ها براي خنك نگه داشتن خانه و كاهش مصرف انرژي برق در روزهاي گرم نصب پرده هايي است كه مانع از ورود نور خورشيد به داخل خانه شوند.

9- فيلترها را مرتب تعويض كنيد 

تعويض فيلترها به طور مداومسيستم خنك كننده منزل را با تعويض به موقع و مناسب فيلترها براي مصرف به اندازه انرژي برق محيا كنيد.

10- از نورهاي ال اي دي استفاده كنيد:

كاهش قبض برق

تعويض لامپ ها براي كاهش قبض برق

با تغيير لامپ هاي حبابي به نورهاي ال اي دي تا 90 درصد برق مصرفي كه با روشن كردن لامپ در خانه صورت مي گيرد صرفه جويي كنيد.

11-شستشو با آب گرم را در ماشين ظرفشويي غير فعال كنيد:


روش هايي براي كاهش قبض برق

بيشترين برق مصرفي توسط ماشين ظرفشويي هنگام استفاده از آب گرم براي شستشوي ظرف ها صرف مي شود . به راحتي با لغو اين گزينه از منوي شستشو در مصرف برق صرفه جويي كنيد.

تاریخ:
1398/08/21
تعداد بازدید:
2214
منبع:
دانشگاه اصفهان
آدرس: اصفهان، میدان آزادی، دانشگاه اصفهان
کدپستی: 8174673441
E-mail:green-ui@dean.ui.ac.ir
تلفن: 2775-37932754 تلفکس: 37932776
Powered by DorsaPortal