۱۴۰۳ يکشنبه ۳۰ ارديبهشت
مسابقه ايده شو

مسابقه ايده شو

ايده‌شو رويداد جالب كارآفريني است. در اين رويداد به افراد اين امكان داده مي­شود تا در محيطي دوستانه به بيان ايده‌هاي نوآورانه بپردازند و ضمن تقويت مهارت‌هاي ايده‌پردازي و بيان ايده، ايده‌هاي خود را اصلاح كرده و پرورش دهند. اين محور براي اولين بار در اين دوره از مسابقات مطرح شده است. شركت‌كنندگان بايد پس از ثبت‌نام اوليه در اين بخش از مسابقات، ايده خود را كه در زمينه راه‌حل كاربردي براي حل مسائل مطرح شده است، پرورش دهند و نتايج مطابق فرمت زير به سايت مسابقات ارسال شود. داوران بخش ايده‌شو پس از بررسي ايده‌هاي ارسال شده، ايده‌هاي برتر را انتخاب مي­كنند. صاحبان اين ايده‌ها پس از ثبت‌نام نهايي، بايد ايده خود را در مدت زمان پنج دقيقه در روز مسابقات در مقابل جمعيت بيان كنند. در پايان، ايده‌هاي برتر توسط داوران شناسايي شده و ضمن اهداي جوايز به صاحبان ايده تلاش مي­شود اين ايده‌ها به سمت كسب و كار هدايت شوند.

ايده شو

ايده‌شو رويداد جالب كارآفريني است. در اين رويداد به افراد اين امكان داده مي­شود تا در محيطي دوستانه به بيان ايده‌هاي نوآورانه بپردازند و ضمن تقويت مهارت‌هاي ايده‌پردازي و بيان ايده، ايده‌هاي خود را اصلاح كرده و پرورش دهند. اين محور براي اولين بار در اين دوره از مسابقات مطرح شده است. شركت‌كنندگان بايد پس از ثبت‌نام اوليه در اين بخش از مسابقات، ايده خود را كه در زمينه راهحل كاربردي براي حل مسائل مطرح شده است، پرورش دهند و نتايج  مطابق فرمت زير به سايت مسابقات ارسال شود. داوران بخش ايده‌شو پس از بررسي ايده‌هاي ارسال شده، ايده‌هاي برتر را انتخاب مي­كنند. صاحبان اين ايده‌ها پس از ثبت‌نام نهايي، بايد ايده خود را در مدت زمان پنج دقيقه در روز مسابقات در مقابل جمعيت بيان كنند. در پايان، ايده‌هاي برتر توسط داوران شناسايي شده و ضمن اهداي جوايز به صاحبان ايده تلاش مي­شود اين ايده‌ها به سمت كسب و كار هدايت شوند.

 

 فرمت ايده‌شو

ايده­هاي مورد نظر بايد در زمينه­هاي زير ارسال شود :

·         انرژي‌هاي تجديدپذير

·         مديريت پسماند

·         حمل و نقل سبز

·         طراحي پرديسهاي دانشگاهي پايدار

·         فناوري اطلاعات و ارتباطات سبز

·         مديريت مصرف انرژي

·         تجربيات ملي و بين المللي

·         مديريت پسماند

 

 

 

 

 

 

 

 

تعداد صفحات فايل ايده كه توسط شركت‌كنندگان براي تشريح ايده ارسال خواهد شد، شامل 3 صفحه A4 است. دو صفحه اول بايد شامل مطالبي در باره عناوين زير باشد:

 

1.        عنوان ايده

 

2.    بيان مساله و خلاصه  ايده

در اين قسمت، توضيحاتي در مورد اهميت موضوع و تشريح مباني ايده داده خواهد شد.

 

3.   ضرورت، اهميت و روش اجراي ايده

بيان اهم دلايل ضرورت ايده باتوجه به شرايط حاكم بر محيط، استفاده از نتايج اجراي ايده در توسعه پايدار و چگونگي انجام ايده در اين قسمت ارائه خواهد شد. 

 

4.   محدويت‌هاي ايده

محدويت‌هاي فني، اقتصادي و اجتماعي ايده در اين قسمت بيان خواهد شد.

 

توجه: در صفحه سوم، شكل شماتيكي از طرح موردنظر با توضيح مختصري قرار داده شود.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

آنچه شركت‌كنندگان بايد بدانند

·         فايل ايده بايد هنگام ثبت‌نام ارسال شود.

·         از بين ايده­هاي ارسال شده، تعدادي براي ارائه، در روز رويداد انتخاب مي‌شود، اين انتخاب با داوري‌هاي اوليه و تنها بر اساس توضيحات داده شده در فايل ايده انجام مي‌شود.

·         در روز رويداد تنها پنج دقيقه فرصت وجود دارد كه در مورد موضوع در مقابل جمعيت صحبت شود؛ به محض اتمام زمان مذكور، به هيچ وجه امكان ادامه بحث وجود ندارد.

·         ساخت ماكت مرتبط با موضوع در صورت تاييد داوران حداكثر 10 امتياز را براي تيم به ارمغان مي‌آورد.

·         حتما قبل از رويداد بارها تمرين شود چرا كه انتقال سريع يك ايده شديداً نيازمند تمرين است.

·         قرار نيست موضوع مورد بحث به‌طور كامل و با جزئيات به شنوندگان آموزش داده شود، بلكه بايد  به‌درستي جرقه اوليه شور و علاقه ديگران به آن موضوع را روشن كرده و نيروي محركه اوليه را براي ادامه مسير مهيا شود. توجه شود كه رعايت اصول اوليه سخنراني از ضروريات يك ارائه خوب است.

 

 

 

 

 

 

 

شيوه نامه داوري

حداكثر امتياز

توضيحات

جنبه هاي اثر

داوران

40

10

خلاقيت و سليقه

خلاقيت و بيان

10

ماكت

20

نحوه بيان مساله

30

30

امكان تجاري سازي ايده

فناوري

30

10

كيفيت مستندات

علمي

20

پاسخ‌گويي به سوالات داوران و تسلط بر ايده

100

مجموع امتيازها

 

 


 

تاریخ:
1398/01/18
تعداد بازدید:
2506
منبع:
دانشگاه اصفهان
آدرس: اصفهان، میدان آزادی، دانشگاه اصفهان
کدپستی: 8174673441
E-mail:green-ui@dean.ui.ac.ir
تلفن: 2775-37932754 تلفکس: 37932776
Powered by DorsaPortal